Colectarea selectivă a gunoiului la birou

Reciclarea este un subiect “fierbinte”, ce figurează aproape pe orice agendă de discuții corporate. Este un KPI extrem de important, care reflectă gradul de responsabilitate a companiei față de mediul înconjurător și arată grija pe care aceasta o are pentru clienți și consumatori. Dacă la nivel macro, companiile trebuie să aibă o strategie de reciclare extrem de bine pusă la punct, la nivel micro, totul începe cu responsabilitatea angajaților săi față de mediul în care lucrează și pașii pe care îi fac pentru a beneficia de un loc de muncă sănătos.
Te-ai gândit vreodată cât de ușor este să colectezi selectiv la birou și de câte beneficii te poți bucura? Îti detaliam noi câteva, imediat. ????
În primul rând, colectarea selectivă la birou se realizează prin echipamente sau containere special prevăzute pentru acest tip de activitate. Acestea trebuie amplasate în locuri precise, acolo unde traficul este intens, pentru a asigura o bună vizibilitate. Există numeroase variante pe internet care să se potrivească fiecărui spațiu. Pentru a asigura o colectare eficientă, echipamentele alese trebuie să aibă minim 4 compartimente, în funcție și de cantitatea de deșeuri generată de locul respectiv. Deșeurile se colectează astfel:
  • Container albastru – hârtie și carton
  • Container galben – plastic și metal
  • Container verde – sticlă
  • Container negru – deșeu menajer
Daca se ia decizia instalării acestor containere, clar trebuie să se renunțe la coșurile de gunoi de lângă birouri. Poate părea o decizie destul de drastică, pe care nu toți o vor agrea inițial, însă este crucială pentru a realiza o colectare selectivă “ca la carte”. Este posibil ca mulți angajați să fie nemultumiți, pentru că trebuie să se ridice de multe ori de la birou pentru a arunca deșeurile. În plus, aceștia trebuie să fie atenți la modul în care duc deșeurile la containere și le impart pe categorii. De aceea, este bine ca mesajele de informare să fie la vedere, printate într-un format mare și adus la cunoștință angajatului, împreună cu ilustrații, pentru a nu cauza confuzii sau interpretari. Informarea este crucială în acest caz și dacă inițiativa este bine argumentată, cauza pentru care toată lumea luptă o să devină una comună, cu un scop nobil pentru un mediu sănătos. Ca un bonus, oamenii se pot bucura de câteva minute pauză de la calculator și de câțiva pași extrem de benefici pentru sănătate. La început o să fie mai greu, dar orice învăț are și un dezvăț. ????
Într-un birou, majoritatea deșeurilor generate sunt cele de hârtie, aproape mai mult de jumătate. Ca un angajat responsabil, nu trebuie să te bazezi pe faptul că ai un container care așteaptă să înghită multă hârtie. Da, este un act responsabil colectarea hârtiei, însă îngrijorător este procentul ridicat de hârtie consumata în activitățile de birou. Ce putem face pentru a reduce cantitatea de hârtie consumată? Vă dăm câteva sugestii:
  • Digitalizarea proceselor administrative care înainte prevedeau printare și arhivare.
  • Dacă totuși printarea este necesară:
  • Limitarea printării unui anumit număr de pagini/angajat;
  • Impunerea printării față verso;
  • Folosirea hârtiei reciclate;
  • Reutilizarea hârtiei chiar dacă o parte din suprafața ei este deja scrisă sau printată;
  • Reducerea bugetului alocat pentru achiziție de hârtie de copiator/lună.

Articol preluat: ecotree.ro

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *